董靓博客分享 http://blog.sciencenet.cn/u/dongleon 行过许多路,看过许多云

博文

当我开始爱自己

已有 3439 次阅读 2015-2-18 08:46 |个人分类:我的风景|系统分类:诗词雅集| 新年, 人生

 (祝大家羊年喜气洋洋!“当我开始爱自己”是喜剧大师卓别林的一首很有人生体会的诗,在此羊年来临的时候重新翻译,送给大家。)
当我开始爱自己

卓别林原著, Leon新译


当我开始爱自己,

我才发现所有的痛苦和情感的折磨,

都只是提醒我们要活在真实的自我。

现在我明白了,这就是『真实』。


当我开始爱自己,

我才明白把自己的意愿强加他人是多么的无礼,

就算那个人是我自己

现在我明白了,这就是『尊重』。


当我开始爱自己,

我不再渴求不同寻常的人生,

任何发生在我周围的事情,

都是对我成长的邀请。

现在我明白了,这就是『成熟』。


当我开始爱自己,

我才明白,为什么我能做好事情

而做的一切又是如此恰如其分。

所以我得以沉静。

现在我明白了,这就是『自信』。


当我开始爱自己,

我不再牺牲自己的时间,

不再计划明天的目标。

我用我的方式,以我的节奏,

做今天有趣和快乐的事。

现在我明白了,这就是『诚实』。


当我开始爱自己,

我远离一切不健康的东西。

无论是食物、人、还是事和环境,

远离一切让我迷失自我的东西。

从前我把这叫做“自私自利”,

现在我明白了,这就是『自爱』。


当我开始爱自己,

我不再总想着永远正确。

现在我明白了,这就是『谦逊』。


当我开始爱自己,

我不再沉溺于过去,

也不再为明天忧虑,

我只活在当下,此时此地,

过日子,一天又一天。

这就是人生『美满』。


当我开始爱自己,

我意识到我的精神会扰乱我

让我变得病态,

但当我把精神和内心相联,

精神就变成了重要的伙伴,

这种联系就是『心的智慧』。


我们无须害怕分歧矛盾和问题,

星星有时也会相撞,

碰撞后,新世界诞生了。

现在我明白了,这就是『生命』!


原文:


When I Started Loving Myself


As I began to love myself

I found that anguish and emotional suffering are only warning signs that I was living against my own truth.

Today, I know, this is

“AUTHENTICITY”.


As I began to love myself

I understood how much it can offend somebody as I try to force my desires on this person, even though I knew the time was not right and the person was not ready for it, and even though this person was me.

Today I call it

“RESPECT”.


As I began to love myself

I stopped craving for a different life,

and I could see that everything that surrounded me was inviting me to grow.

Today I call it

“MATURITY”.


As I began to love myself

I understood that at any circumstance,

I am in the right place at the right time,

and everything happens at the exactly right moment,

so I could be calm.

Today I call it“SELF-CONFIDENCE”.


As I began to love myself

I quit steeling my own time,

and I stopped designing huge projects for the future.

Today, I only do what brings me joy and happiness,

things I love to do and that make my heart cheer,

and I do them in my own way and in my own rhythm.

Today I call it

“HONESTY”.


As I began to love myself

I freed myself of anything that is no good for my health –food, people,

things, situations, and everything that drew me down and away from myself.

At first I called this attitude a healthy egoism.

Today I know it is

“LOVE OF ONESELF”.


As I began to love myself

I quit trying to always be right,

and ever since I was wrong less of the time.

Today I discovered that is

“MODESTY”.


As I began to love myself

I refused to go on living in the past and worry about the future.

Now, I only live for the moment, where EVERYTHING is happening.

Today I live each day, day by day,

and I call it

“PERFECTION”.


As I began to love myself

I recognized that my mind can disturb me and it can make me sick.

But as I connected it to my heart,

my mind became a valuable ally.

Today I call this connection

WISDOM OF THE HEART.


We no longer need to fear arguments, confrontations

or any kind of problems with ourselves or others.

Even stars collide,

and out of their crashing new worlds are born.

Today I know

That is LIFE!





https://wap.sciencenet.cn/blog-475445-868814.html

上一篇:镜湖边的童年
下一篇:做一个自爱的人
收藏 IP: 115.224.95.*| 热度|

4 王春艳 王华民 姚伟 southeeg

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-5-20 04:02

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部