毕桥分享 http://blog.sciencenet.cn/u/biqiao

博文

来自心怿的诗(228)

已有 1930 次阅读 2015-3-16 04:38 |个人分类:fiction|系统分类:海外观察| SSCI

对不起,桥杰教授,打扰了,是基地司令部送来了请帖,欢迎宴会。蓝姑娘一本正经,但眼睛向我眨了眨。

 

我有些困惑,什么时候蓝姑娘变成了基地司令部的传令兵?学良搞的鬼?

   

但我还是响应地轻轻点点头,因为我已经感应到了,门外已站好两排长队的礼仪士兵,一直通到一楼门外,作右手敬礼状,他们中间不乏许多特异功能者。

 

门慢慢地全开,我昂首地从中走出,蓝姑娘紧随其后,到第十三步的时候,一阵平和的白光笼罩着我们,银河飘香,脑里轻微一丝玄昏,就到大门外了。

 

这是奇异的空间搬运,在这里必须见怪不怪,习以为常这些神奇的事件发生,因为我不知道,鹤鸣先生的替身有多大的道行?这个安排同他有关吗?

 

凤凰踏着轻盈的步子超前20米来迎接,后面是大参谋泰思深,伏虎将军和学良同学微笑的站立着。

 

她微笑地轻轻道:我代表自由战线向你正式道歉,希望你能谅解我们对你不得不采取的安检措施,但现在一切都十分清楚了。

 

我淡淡地微笑问:真的十分清楚吗?

 

凤凰瞅我一眼,道:总不能将你的心挖出来看吧!

 

可是你不是仍然抱有对我难以捉摸部分人性的巨大怀疑吗?我轻描淡写地道。

 

凤凰一震:你是何时猜测到了我的想法,我竟然没有察觉,桥杰教授,看来你的心灵术真还有不少秘密武器啊。

 

我只好作出个莫测高深的微笑:那是当然。请问阁下的光临是不是要请我赴宴当吃客呀?

 

 

不!我要你,或者我请你当我的男舞伴!凤凰挑战般地笑道。

 

 

这下麻烦了,我像被电击中似的呆了一呆,嗫嗫道:跳舞?这是我最不愿意的事,象个女孩子妖里妖气的,况且我也十分不会……”

 

"Sorry, Prof. Chau Jie, excuse me, is the base headquarters sent the invitation, the welcome banquet." The blue girl be poker-faced, but her eyes blinked to me.

 

I'm confused, what time the blue girl became the base commander of the messenger? Xueliang played the ghost?

 

But I still response gently nodded, because I have sensed, is outside the door there are two queues of etiquette soldiers who have led to a floor door, as the right hand salute, existing many specific functional men among them.

 

The door slowly open, I look up from out of the blue girl, followed, when the thirteenth step, a peace and white clouds above us, the Milky Way faint fragrance, head slightly, go outside the gate.

 

This is the space handling singular, here must become inured to the unusual, and be accustom to these amazing events, because I don't know, the substitution of Mr.Heming has how much power? Does the arrangement relate to him?

 

Phoenix stepping light some pace ahead of 20 meter to meet, behind are the big staff Jia Sisheng, general Fuhu and classmate Xue Liang who smile to stand.

 

She smiles lightly saying: "I apologize to you on behalf of the freedom front, I hope you can understand that we have to take your security measures, but now everything is clear."

 

I faint smile ask her: "Are you really very clear?"

 

Phoenix sees my one eye, saying: "Always can't dig your heart out to see!"

 

"But you're still having great doubts about my elusive part of human nature?" I touch on lightly saying.

 

Phoenix is shock: "When did you guess my thoughts, I didn't notice, Prof. Chau Jie, you seem really have many secret weapons in your soul contraction."

 

I have to make a smile: "It is of course. Do you invite me to dinner as a customer?"

 

"Don't! I want you or I hope you to be my male partner of dancing!" Phoenix challenges to give a chuckle.

 

       This brings a trouble, I havea shock to stay, then hesitate to say: "Dancing? This is the most I do not want to do, like a girl a whore, moreover I also very not......"

 

 

 



https://wap.sciencenet.cn/blog-376898-874697.html

上一篇:来自心怿的诗(227)
下一篇:来自心怿的诗(229)
收藏 IP: 99.244.80.*| 热度|

1 魏焱明

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...
扫一扫,分享此博文

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-4-28 00:04

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部