毕桥分享 http://blog.sciencenet.cn/u/biqiao

博文

来自心怿的诗 (168)

已有 2350 次阅读 2012-12-29 09:00 |个人分类:fiction|系统分类:人文社科| fiction

蓝姑娘眼底流露出一丝欣慰的笑容,道:太爷爷,我虽然无法改变蓝族的习俗,但我的确希望蓝少女和菲蓝有情人终成眷属。让爱情在蓝族存在吧, 而不要成为力量的陪葬品, 爱毕竟是美好的,永存的。太奶奶不是这样说过吗?

 

苍老少年眼中似乎有些湿蕴,道:你对爱情的理解是深刻的,却超越了蓝族目前的认识,有什么办法呢,玄孙女。

 

他突然对着场面高喊:大家说怎么办?支持蓝姑娘的表个态!

 

大多数蓝色族人突然拍起手来,声音越来越大像暴风聚雨。蓝姑娘立刻从沸腾起来的掌声中退了出去。当她经过蓝少女身边的时候,清晰地听到蓝少女刻意压低的声音:谢谢你的成全。

 

蓝姑娘轻盈地飘过我的身边,对我微微点头一笑,又向远方飘去。

 

我明白了,正好为了避免后面的尴尬,便起身对苍老少年做了个鬼脸,随后追去。

 

蓝姑娘的身影在前方飘着显然还在太极共振态中,身形时隐时现,犹如怡飞姑娘,这使我有点幻象联翩,恍惚地觉得当我见到她的身影,我只是感到高兴而己,而看不到她的身影时候,我的焦急不安似乎达到痛苦的程度。

 

同她在一起的那种需要,使我心意缠绵,但回想起似乎经历的东湖的那些场景,我又泪水涟涟。更有甚的是,这时我仿佛看到萍萍的眼睛,它变得更深更亮,似乎包含着无穷的世界,使我联想起我们在一起的日子,不能克服的无限的痛楚顿现我心头。

 

不过,我倒没有颓废沮丧,我看到了一种让我欣慰的希望。蓝色洞穴世界少有的旷野上风儿的鸣唱,硕大的荧光圆月,伤感的荧光浮云,远方能量块燃烧的篝火,欢歌载舞热情洋溢的人们,都使我产生了非常强烈的、温馨的、忧伤的和感人的印象,以致我恍若置身于一种美妙的时刻、美妙的地下荧光世界的仙境。

The blue girl eyes show a gratified smile, saying: "Grand-Grandpa, although I can not change the blue family custom, but I do hope the blue young girl and Fei Lan shall have love finally. Let love in the blue race exists, and don't allow a strength buried love, after all love is good, forever. The Grand-Grandma said so, isn’t she? "

 

Old young boy eyes seem to some wetness, saying: "Your understanding of love is profound, but beyond the blue group current accepting level, what can I do, great-granddaughter."

 

He suddenly at the scene shouts: "What your people say? If support the blue girl please express your attitudes! "

 

Most blue people suddenly clapping, sound more and more like a storm gather rain. The blue girl immediately from the boil sound out of the site. When she passes the blue young girl around, she hears the clear blue girl's deliberately low voice: "Thank you for your great helping."

 

The blue girl lightly across me, she nods slightly to me and smiles, and then goes far away.

 

I know, just in order to avoid the embarrassment behind, I make strange face to old boy, then pursue her.

 

The blue girl figure in front of the floating obviously is still in the Tai Chi resonances, with figure close and out, as the overfly girl, which makes me a little vision together, trance to think when I see her, I just feel happy and others, not to look at her figure, my anxious seems to have reached the extent of the pain.

 

It is a kind of need to company with her, which makes my heart touching, but my recalling seem to experience the East Lake scenes, which burst my tears. What's more, as if I see Ping eyes, which have become deeper and brighter, seems to contain infinite world, reminds me of the days we spent together, then there is the infinite pain which can not overcome to appear into my    heart.

 

 

However, I am not feeling decaying, I saw a kind of made me happy hope. Blue fields of the wind song, huge fluorescence moon, sad fluorescence cloud, far away from the camp fire and the words, so I have a very strong, sweet, sad and moving the impression, that I felt in a moment, wonderful wonderland of underground fluorescence world.

 

 



https://wap.sciencenet.cn/blog-376898-647429.html

上一篇:来自心怿的诗 (167)
下一篇:来自心怿的诗 (169)
收藏 IP: 99.243.209.*| 热度|

1 占礼葵

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-4-19 17:55

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部