毕桥分享 http://blog.sciencenet.cn/u/biqiao

博文

来自心怿的诗 (279)

已有 1702 次阅读 2016-11-30 10:43 |个人分类:fiction|系统分类:海外观察| novel

第二十二章   心灵的战斗

 

 

人的身体是由细胞构成的。可是这些细胞是我吗?不是,每一天人身上都有大量的细胞死亡。如果细胞是我,那么每一天将会有多少个我死亡?为什么我还存在着?细胞是由分子和原子构成的,那么分子和原子是我吗?也不是

  

人体中的分子和原子每一天都天文数字般的数目在不断离开,然后又有成天文数字般的数目分子和原子成为人身的一部分。这些分子和原子在成为身体之前不是我,在身体死亡之后,也不是我,就算在身体,还可能是或不是我。因为它们都并非不可替代,且同环境处于交换之中。

  

那么,大脑是我吗?血液是我吗?五脏六腑是我吗?更不是。可是,如果没有这些,我就不再成为我了。

  

那么,意识是我吗?意识每时每刻都在变化着,如果是我,那么过去的意识是我还是现在的或者将来的意识是我?

  

过去的思想已经不存在了,那不是我。未来的思想还未产生,那也不是我。那么现在呢?现在的思想每时每刻都在变化,都在成为过去的思想,这是我吗?如果是,为什么会有另外一个我觉察到思想的存在?如果不是我,那我又是谁?

  

我就这样不断思索着,人格已经进入了分裂的边缘。

  

因为思维的混乱,真气也随之混乱起来。尤其是其中还有不少从外界吸收的先天元气尽管在这之前,那些先天元气体内的先天真气同化了,但这种同化还不稳定,当本身的真气出现紊乱时,它们就会出现排异反应。这两种因素现在相互效力,相互作用,引起我体内气浪猛烈地翻腾。

  

我的经脉开始剧烈地疼痛,腹中的气在里面肆虐的冲击,胸中热血翻涌,全身力气似乎就要脱体而去,真气不但冲击着经脉,而且还冲击着大脑,我感觉到自己的意志逐渐模糊,灵魂像鱼儿要离开水一样就要离开我的身体。

 

Chapter 22 The Fight of Soul

 

Human's body constitutes by the cells. But these cells are I

No, on each day person body all has the massive cells death. 

If the cell is me, how many I then will have to die every day? 

Why do I still exist? The cell is constituted by the molecules 

and atoms,a nd then the molecule or atom is I? Also is not.

  

The human body molecules and atoms, every day at 

astronomical numbers, leaves unceasingly, then there are 

also the astronomical numbers of molecules and atoms 

to become a person's part. Before these molecules and atoms 

become my body part they are not me, after my bodily death, 

also are not I, even if inmy body, they are or are not me, because 

they all by no means may be not substituted, and exchange 

with environment.

  

Then, the cerebrum is me? The blood is me? The organs are me

No, but, without these, I no longer become me. 

  

Then, the thought is me? The thought is changing every time, 

if it is me, then the past thought or current thought or future 

thought is me

  

The past thought already did not exist, that was not me

The future thought is not produced, that is not me. Then present? 

The present thought is changing every time and is becoming 

past thought, this is me? If yes, whycan have other me 

to perceive to the thought existence? If is not, who  am I then? 

  

am unceasingly thinking as this way and the personality 

already entered the fission edge. 

  

Because of the thought confusion, my true qi is also chaotic, 

in which especially there is many absorbed original qi. 

Although these original qi have been uniformed by my naïve qi 

in the body before, but this uniformed qi is not stable, when 

the true qi becomes chaos, the uniformed qi appears to repel 

from the body. These two factors interact with each other 

to cost my body with strong chaotic qi moving waves.  

  

My acupuncture channels start the fierce ache, in the abdomen 

the wave of qi attack everyplace chaotically, in the chest 

warm-blooded turns wells up, the whole body strength as if 

must detach to go outand the true qi not only is attacking 

my acupuncture channels, but also is attacking my cerebrum, 

feel my conscience gradually to be weak and my soul is

leaving out my body as a fish leaves water. 

  

 



https://wap.sciencenet.cn/blog-376898-1017630.html

上一篇:来自心怿的诗 (278)
下一篇:来自心怿的诗 (280)
收藏 IP: 58.19.188.*| 热度|

0

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (0 个评论)

数据加载中...

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-5-20 08:27

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部