cxxiaocdut的个人博客分享 http://blog.sciencenet.cn/u/cxxiaocdut

博文

自我简介——一个退休前的我

已有 4729 次阅读 2015-7-29 15:48 |个人分类:个人简介|系统分类:生活其它| 个人介绍

自我介绍 

年前 ,我在中国四川成都理工大学工作。2004年退休。

我是一名石油地球物理勘探教授。

我的工作职责是讲授2-3门课,指导研究生和从事石油勘探领域的科学研究。

我的工作时间是很自由的。如果今天我没有课,我可在家里我应该做的工作。但是,我常常是不分白天和夜晚,甚至星期六、星期天也在工作。

我没有穿着的要求,但要随时注意自己的形象。

大学的方针政策是教书育人。

我喜欢我的学生,我的事业,还有每年的两个假期。

我不喜欢在大学里学术上弄虚作假。                        

My job before retirement

Ten years ago, I worked at Chengdu University of Technology in Sichuan ,China. I was retired in 2004.

I was a professor of petroleum geophysical prospecting.

My responsibilities were to teach 2-3 courses, guide the graduate students and engaged in scientific research in the field of petroleum exploration.

My work time was very free. If I don't have class today, I might work at home as I should do.But I was often regardless of day and night, even at work on Saturday and Sunday.

I didn’t have any dress requirements, but should pay attention to my image at any time.

The policies of university is teaching and educating.

I like my students, my career, and the two holidays every year.

I don't like the academic fraud in university.



https://wap.sciencenet.cn/blog-2695179-909148.html

上一篇:自我简介
下一篇:说几句“博客”话
收藏 IP: 202.115.11.*| 热度|

7 李本先 吕洪波 彭真明 刘全稳 汪晓军 农绍庄 黄仁勇

该博文允许注册用户评论 请点击登录 评论 (19 个评论)

数据加载中...

Archiver|手机版|科学网 ( 京ICP备07017567号-12 )

GMT+8, 2024-3-29 00:37

Powered by ScienceNet.cn

Copyright © 2007- 中国科学报社

返回顶部